Zorgeloos op pad met de auto dankzij het autobedrijf

Zorgeloos op pad met de auto dankzij het autobedrijf

Een eigen auto brengt vaak veel kosten met zich mee. Niet alleen de aanschaf van de auto is een flinke som geld, ook de verzekering en belasting brengen kosten met zich mee. Daarnaast heeft de auto zo nu en dan een onderhoudsbeurt nodig en kan het zijn dat er kleine reparaties plaats moeten vinden. Gelukkig kan in veel gevallen een autobedrijf veel voor je betekenen. Zo staat bijvoorbeeld het auto bedrijf in Emmen voor je klaar voor een onderhoudsbeurt, de APK-keuring en voor kleine reparaties. 

De auto laten onderhouden

De auto heeft jaarlijks een grote onderhoudsbeurt nodig. Ook is het verstandig je auto zo nu en dan een kleine onderhoudsbeurt te geven. Hierdoor verklein je de kans op pech langs de weg en voorkom je onveilige situaties op de weg. Bij het autobedrijf kun je terecht voor deze onderhoudsbeurten. Dit bedrijf beschikt vaak over een autogarage waar de monteurs jouw auto controleren en opknappen. Bij een kleine beurt wordt de olie ververst en de auto op tientallen punten gecontroleerd. Bij een grote beurt worden olie en oliefilter vervangen, alle vloeistoffen bijgevuld en alle onderdelen van de auto gecontroleerd. Je kunt dus weer veilig de weg op met je auto na een grote beurt.   

APK keuring

APK staat voor Algemene Periodieke Keuring. Deze is ingevoerd door de overheid om te controleren of het voertuig nog verkeersveilig is. Je bent wettelijk verplicht deze keuring eens per jaar uit te laten voeren. Deze APK-keuring kun je laten doen bij een autobedrijf dat RDW-erkend is. 

Je auto laten repareren

Ondanks het onderhoud en de keuring, kan het voorkomen dat je auto kleine mankementen vertoont. Of misschien ben je tegen een paaltje gereden of is er een andere reden dat je schade opgelopen hebt met je auto. Ook in dat geval ben je bij het autobedrijf aan het juiste adres. Deze repareert de auto of herstelt de schade, zodat jij weer snel de weg op kunt. Bij een BOVAG autobedrijf heb je tevens garantie op de herstelwerkzaamheden. Dat betekent dat wanneer er binnen een bepaalde tijd dezelfde problemen optreden, deze kosteloos hersteld worden voor je. Vraag altijd naar de voorwaarden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Een occasion kopen

Een ander belangrijk punt waarbij een autobedrijf je van dienst kan zijn, is de aankoop van een occasion. Vaak heeft het bedrijf verschillende occasions te koop staan, waar je een keuze uit kunt maken. Maar ook wanneer er geen passende auto tussen het aanbod zit, kun je bij het autobedrijf terecht. Zij helpen je met je zoektocht, zodat jij snel een auto vindt die aan jouw wensen voldoet. 

 

Aston Martin in de racewereld

Fabrikanten van luxe- of sportwagens verkopen hun auto’s bijna volledig op basis van één factor: imago. Ze hebben tal van manieren om dit te promoten, maar een van de beste is om hun auto’s, motoren en teams tegen de auto, motor en het team van een andere fabrikant te plaatsen. Daarom vind je zoveel van de luxe autofabrikanten die racemodellen maken, of het nu gaat om F1, LeMan, Autosport of welke andere competities dan ook.

Aston Martin heeft een geschiedenis van racen aangezien hun oprichter samen met zijn auto’s versies creëerde om al in 1922 deel te nemen aan de Franse Grand Prix, waarmee hij snelheids- en uithoudingsrecords op het circuit vestigde. Het is niet verwonderlijk dat dergelijke successen hen ertoe brachten om aan meer races deel te nemen, terwijl ze ook mensen bewust maakten van en geïnteresseerd waren in hun auto’s.

Toen mensen zagen dat ze races wonnen, wilden ze er zelf een, wat een van de eerste keren was dat een auto een beeld voor zichzelf creëerde waar mensen zich in wilden kopen. Wie wil er nou niet een van de snelste auto’s die op dat moment beschikbaar zijn?

 

Deze race streak werd voortgezet na de Tweede Wereldoorlog toen David Brown Limited het bedrijf in 1947 kocht. De modellen die in deze periode werden geproduceerd, de wereldberoemde DB’s, wonnen allemaal tal van races voor het bedrijf, wat prijzengeld opbracht maar, nog belangrijker, demonstreren hoe snel, glad en cool de auto’s werkelijk waren.

Tegen de tijd dat de jaren 80 toesloeg, deden ze het niet alleen prima in de races, maar ze deden ook mee, maar het bedrijf sponsorde ook alle race-evenementen van All Aston Martin Owners, en zorgde ervoor dat iedereen die een van hun auto’s had gekocht vanwege zijn snelheid, veel kansen om er goed gebruik van te maken. Helaas verloren financiële problemen midden jaren tachtig Aston Martins op het racecircuit en keerden kort en met beperkt succes tegen het einde van het decennium terug. Deze trieste toestand ging door in de jaren negentig en begin jaren 2000.

Tot 2005.

Onder leiding van Ford werd aangekondigd dat er een nieuwe divisie zou worden opgericht, Aston Martin Racing, die toezicht zou houden op de terugkeer van Aston Martin naar de autosport. Ze hebben sindsdien succes gehad door sterk gewijzigde versies van hun standaardauto’s in te voeren in verschillende tourraces. Er zijn zelfs plannen om de Formule 1 in te gaan, iets dat zeker meer interesse in het merk zal wekken. Er waren twee eerdere pogingen van Aston Martin om deel te nemen aan de F1, maar beide eindigden omdat het bedrijf geen punten scoorde in races.

BTCC – Groene vlag voor Go!

We hebben allemaal gehoord van Formula One, NASCAR, Indy Car en mogelijk zelfs het FIA World Rally Championship, maar de meest populaire motorserie in het VK is het British Touring Car Championship of kortweg BTCC. Het is misschien niet zo glamoureus als de Formule 1, maar wat het mist aan glamour, maakt het goed voor opwinding en entertainment. In de afgelopen jaren had Green Flag het kampioenschap oorspronkelijk gesponsord; maar wordt nu gesponsord door Dunlop, de bandenfabrikant.

Allereerst zijn de auto’s eigenlijk een aangepaste sedan of “touringcar” die we allemaal in de showrooms konden kopen. Natuurlijk zijn de motoren aangepast en is de carrosserie gemaakt van lichtere materialen en zie je neerwaartse krachtvleugels op de rug. Maar wat de aerodynamica betreft, blijft de vorm van de auto hetzelfde als die van de normale straatauto.

De races zijn van bumper tot bumper, rond bochtige racebanen door het hele VK, met ongelooflijke snelheden, en in tegenstelling tot andere soorten races waarbij zoveel wordt gereden op sponsoring en resultaten, krijgt een auto, als hij het goed doet, een boete van extra gewicht. Dat betekent dat auto’s vanuit het oogpunt van de toeschouwer altijd vrijwel overal tegen elkaar racen en van bumper tot bumper. Keer op keer in F1 hebben we de coureur met de beste auto gezien, die op pole start en races gemakkelijk wint, niet vanwege rijvaardigheid, maar gewoon vanwege de omvang van hun racebudget.

Het kampioenschap reist door het VK naar de kleinere racecircuits, waardoor het zoveel beter te beoordelen is voor het publiek, en de toegangsprijzen passen bij het familiepubliek, iets wat je tegenwoordig niet zo vaak ziet in de autosport. Maar het enige dat ik zo leuk vind aan de BTCC, is dat ik de pits en de coureurs kan bezoeken op de racedag. Er is altijd een open pit-tijd, waar je recht door de pit kunt lopen, de auto’s van dichtbij kunt zien en kunt praten en handtekeningen van de chauffeurs kunt krijgen. De kinderen vinden dit absoluut fantastisch. Na het ontmoeten van de chauffeurs; ze kunnen dan hun helden zien racen over het circuit om hen op te vrolijken, waar anders kun je zo dichtbij komen met professionele sporters. Vanwege deze toegankelijkheid, regelmatige races in het VK en gezinsprijzen, is dit de meest populaire raceserie in het VK geworden.

Ze zijn nu zelfs direct na de Grand Prix begonnen met het tonen van het kampioenschap op tv en dit heeft het profiel van dit autosportkampioenschap nog verder versterkt.

Zoals sommige van de Amerikaanse motorsport-series, is er meer dan één raceronde op een raceweekend of -dag. Nogmaals, dit betekent meer waar voor uw geld, aangezien u de coureurs meer dan eens in een racesituatie ziet. Hoe vaak heb je F1 gezien om je favoriete coureur uit de eerste bocht te zien rijden, in het BTCC keert hij weer terug in de tweede race.

F1 – Niet het hoogtepunt van Autosport

De FIA ​​heeft de regels van 2009 enige tijd geleden aangekondigd. Het was voor het eerst dat de serie over een KERS-systeem beschikte en het betekende ook de terugkeer van enkele functies zoals Slick-banden. Beide wijzigingen zijn prima en hebben geen invloed op de status van de Formule 1 als het toppunt van autosport. Maar hogere achtervleugels, geen aerodynamische kleppen, testverbod en een klant-auto-opdrachtgever wel.

Dit seizoen (2009) is het belangrijkste kenmerk dat de langzaamste auto slechts een seconde achter de snelste auto staat. Dit wordt bereikt omdat teams bijna hele auto’s van andere fabrikanten kunnen kopen. De Force India is bijvoorbeeld eigenlijk een Mclaren Mercedes die in een Force India-chassis is gerapt, net als de Torro Rosso met het enige verschil dat die auto precies hetzelfde is als de Red Bull-auto. Wat een grap dat elke fabrikant op zoveel manieren wordt beperkt, zodat B-teams en coureurs daadwerkelijk een kans krijgen tegen de hoogste prijs voor coureurs met de Formule 1-titel.

In 2010 wordt de kloof tussen de auto’s nog kleiner. Hoe? Door een budgetlimiet van 40 miljoen pond in te voeren en door een limiet voor klantonderdelen in te voeren. Grote fabrikanten bepalen vanaf dat moment misschien niet meer de prijs voor de motor en versnellingsbak omdat dit beperkt zal zijn. Dus zelfs teams met lage budgetten kunnen zich nu geweldige onderdelen van Mclaren of Ferrari veroorloven.

Wat deze regels betekenen, is dat elke auto min of meer hetzelfde zal zijn. Bovendien kunnen teams niet veel geld uitgeven aan onderzoek en dergelijke, wat leidt tot nieuwe technologie die uiteindelijk hun weg vindt naar wegauto’s. Een Force India kan nu vechten voor de punten, iets wat een schande is voor de sport die zichzelf het toppunt van autoracen noemt. Serieus, hoe kunnen teams die een enorm merk als Ferrari of Renault vertegenwoordigen nu hun naam in de juiste schijnwerpers krijgen? In een tijdperk waarin teams als Torro Rosso een Ferrari kunnen verslaan, alleen omdat de Maranello-ingenieurs misschien geen geld uitgeven of dingen op hun auto zetten.

Ten slotte maken de regels van 2010 het voor teams betaalbaar om in de raceklasse te zitten en dit zorgde voor grote belangstelling om deel te nemen aan de sport. Verschillende low-budget teams zoals Campos (wie kent ze?), En een paar andere heb ik geen zin om te googlen. Kunnen Amerikaanse teams zonder veel geld en passie binnenkort toetreden tot het toppunt van autosport? Blijven grote fabrikanten op een post waar iedereen min of meer dezelfde auto’s heeft? Deze vragen worden binnenkort beantwoord.